Wednesday, April 22, 2009

Rumah Hijau daripada Lumut

Dinding guna cat? Ketinggalan betul la, sekarang orang guna lumut. Lebih jimat, lawa dan dapat udara segar sekali, tapi geli la sikit. Direka oleh 2 orang arkitek dari Mass Studies di sebuah rumah seorang fesyen designer Ann Demeulemeester's store in Seoul, South Korea.
Bangunan ni siap pada October 2007. Lumut ada kat sekeling rumah ni termasuklah atap, dinding ruang tamu, dan juga dinding luar bangunan.
Rumah ni ada 3 level, kedai Ann Demeulemeester di tingkat atas, restoran di tingkat bawah dan kedai serbaneka di bahagian bawah tanah.
Apa-apa pun design bangunan ni amat mementingkan kehijauan alam semulajadi dan dilihat satu langkah bagi menyokong kehijauan bumi. Ia juga merupakan gabungan bijak senireka dalaman, senibina dan landskap.

ps: thanks to datin group...

9 Comments:

pRincESs_N said...

rumah PINK x de kerr..??

CATZ said...

eh..lawanyaaa...aku sukaa...aku sukaaaa....santeklah bozooo...

GraFiQuE said...

eleh, tuh pon nak diheran nyer.. Toilet umah ko dah berlumut ko tak cerita pon?

ehehee

ddyana said...

woi..tulih guna tulisan terang la sket..ssh aku nak baca..dahla aku rabun

bozzobattousai said...

princess N,
mana ada lumut pink N.....

===================================
catz,
aku pon suka...nampak hijau je....

bozzobattousai said...

afkha,
lumut kat toilet aku tuh memang aku tanam....

===================================
yana,
nanti aku tukar kalerfont tuh...

.::WaNiE::. said...

fuyooo cantekk ..

Suzi said...

mcm susah nak jaga kot...
tapi mesti sjuk n nyaman je....

p/s: tq for ucapan b'day sumaiyyah...sumaiyyah tak minat PS3 tu...beli baju byk2 suruh drees up yg tu dia suka hihihi

MOLY said...

mesti susah nak jaga
asik berlumut aje
dah macsm dalam akuarium jek
:D