Saturday, April 25, 2009

Anak Angkat Ayang

Okeh. Ari nih bozzo nak citer sket pasal kucing. Ini kucing angkat ayang. Kisah silam kucing nih memang hitam sungguh (cam citer bohsia tuh...ada kena mengena ke?). Kalau korang sume ada baca surat khabar tahun lepas, mesti korang ada tertengok pasal kes penderaan kucing. Heboh gak la kes nih sekejap.

Kalau korang tengok gambar kucing nih masa baru-baru datang mahkamah buat kes memang sayu dan menyayat hati. Kurus kering dan luka-luka seluruh badan. Memang kesian sungguh la. Bozzo pon rasa cam terajang je tuan punya kucing-kucing nih. Tak berperi kemanusiaan langsung. Sadis dibuatnya kucing-kucing nih.
Kucing ni ayang bagi nama Ciki. Tetiba je ayang tersebut nama tu. Terus lekat sampai sekarang. Bozzo panggil Pesek je. Sekarang ciki tengah berehat. Comel tak?

Skarang korang tengok la camana rupanya kucing-kucing nih. Dah kiut sesangat dah. Bulu-bulu pon dah tumbuh balik.

Ayang memang tak tau langsung pasal kucing ni. Tapi nasib baik ada ling yang memang expert gile. So, sekarang ayang belajar dengan ling la macam mana nak handle kucing. Satu hobi Ciki (mungkin sume kucing camni kot) dia suka menjilat dan menyondol. Tengokla betapa syoknya dia menjilat tangan ling tu. Macam best sesangat.

Sekarang, ayang rasa hidup macam lebih bermakna. he he he. Bila balik rumah, ada yang tunggu. Bila kat rumah, takla rasa kesunyian sangat. Ada teman nak berborak. Ciki lak memang manja. Pantang ayang duduk mesti dia datang. Pastu panjat2. Pastu sondol2. Pastu jilat2. Jilat tangan la....

Muka garang ciki

Sekarang Ciki dah berani landing kat tempat tidur ayang. Dia suka sesangat dengan selimut tu. tengokla betapa tenangnye dia menidurkan diri. Jeles sungguh!!!

ps: entri ini adalah usaha sama bozzo dan ayangnya...

13 Comments:

chimera said...

wahhhh... cun gilerrr anak angkat ayang ya...

Lily.Lulu said...

boleh tak kalau saya nak seekor ???
tanyalah kat ayang awak tu
:D

hehe

ddyana said...

blum tgk ciki jalan lagi,macam pakai kasut roda sebab tapak kaki dia penuh bulu..comey sangat..tapi ciki ni gatal,nak dengan lelaki jer...haish...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

wahh..gebus2 nyerr kucing tuu..msti pRincE_ZA sokak klo tgk tuh..tp N takot kucing...cane ekk nk brani pegang kucing..??

WeBViDeOKLiP said...

lawa gile kucing2 nie

kayteeze said...

Comel gak.

Dulu masa kecik2 kak tie ada bela kucing. Tapi sedih gak bila dia mati kerana sakit tua. Sampai sekarang tak teringin nak bela kucing, hu hu..

bozzobattousai said...

chimera,
tengok la sape yg tolong jaga....

===================================
lily lulu,
nanti klu ada lagi kitaorg cakap yek....

bozzobattousai said...

yana,
dah ciki tuh kucing betina memang la suka ngan lelaki....

===================================
princess N,
kena slalu dekat ngan kucing r baru berani...

bozzobattousai said...

webvideoklip,
lawa sama cam tuan tanah kedaung...

===================================
kak tie,
bela kucing nih cam terapi gak...bela la sekor...

Shitsurei shimashita said...

hehehehe..teringat glove profoser mamat dlm cita KApten boleh. MIauu!

bozzobattousai said...

shimashita,
ye la...sama...

Suzi said...

alahai comelnya...
kalau beli mesti mahal ni...
kat sini dulu pernah kontroversi pasal bela kucing sbb mlm2 kadang buat bising(gaduh) dan masuk laman org...org putih tahu jelah mana suka bising2 ni...
sampai nak pakaikan kolar mcm anjing tu...tah tahu lak apa kesudahan kes ni....
lagi satu kucing kat sini mashaAllah besar2 dan gemuk2...berlipat ganda dr kucing kita...

@xiM said...

kakak ku sudah ada peneman..baguih baguih...