Friday, April 10, 2009

Jgn Nyanyi lagu Ini

Lirik Lagu : Allah Peduli - Agnes Monica

Banyak perkara yang tak dapat ku mengerti
Mengapakah harus terjadi
Di dalam kehidupan ini
Suatu perkara yang
ku simpan dalam hati
Tiada satupun kan terjadi tanpa Allah perduli

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri
Sbab Allah mengerti

Allah mengerti
Allah peduli
Segala persoalan yg kita hadapi
Tak akan pernah di biarkanya ku bergumul sendiri

Sbab Allah Yesus ku
mengerti



Apa komen kamu semua bila membaca lirik lagu Allah Peduli nyanyian Agnes Monica? Apa yang tidak kena dengan lirik ini? Cuba kamu semua berfikir walaupun ia hanya sekadar lirik lagu sahaja! So sesiapa yang beragama Islam, berhati-hati nya, jangan di sebabkan fanatik dengan artis sehingga terlupa penyampaian artis itu kita leka akan hukum agama Islam. Berhati-hati!

9 Comments:

[S]itie [B]Um [B]Um said...

pernah baca dh entry mcm ni.. ade member post.

:: p R i n c E s S _ N :: said...

tu r..isu woo lagu ni kt msia dharamkan...

Suzi said...

tak pernah dengar lagu ni...tq sharing info ni.

Ad Rifza said...

Pernah baca kat papaer diharamkan..apa ke heii kan buat lirik camtu..siapa yg buat?..Knapa agnes nyanyi?..

chimera said...

agnes monica memang kristian... penjelsan dia kat melodi hari tu.. kat indonesia istilah ALLAH tu digunakan sebagai istilah TUHAN kat Malaysia..hmmm apa-apalah.

Tapi kalau nak dengar lagu ni yang versi elok punya ada dinyanyilan oleh NIKITA... artis indon jugak.. tapi Islam lah

Tie said...

Ooo...kena hati2 laa....

DrSam said...

jarang sangat mengikuti perkembangan lagu sekarang ni. Memang apabila membaca entri ini, kita kena berhati-hati supaya tidak terjebak dek terlampau taksub kepada seseorang sperti artis.

bozzobattousai said...

isu nama allah digunakan oleh org kristian utk nama tuhan diaorg memang dah hangat sgt dibincangkan. kerajaan kita pon dah pernah benarkan tapi ditarik balik takut org islam memberontak...

.::WaNiE::. said...

haramkan sahaja :) jgn ada peminat fanatik yg nyanyi juge sudahlah..bila tanya nanti bagi alasan sekadar nyanyi..yg penting niat dalam hati..hahaha aku dah paham dah org2 camni alasan camne..kekekeke