Saturday, October 25, 2008

kete pancit aku pon pancit....

Gambar2 adik beradik aku yg bergotong royong cuba membukak tayar.
Gambar tayar pancit dan gambar hod kete aku yg cedera akibat terbabom masa blik raya itu hari.
Petronas Jln Ampang.
Ini cerita malam smalam. Malam smalam aku bercadang nak gi lepak umah abg aku kat PJ. Aku gerak dari Ampang lebih kurang pkul 9 mlm. Baru je lepasi trafik light dpan Ampang Point, aku rasa stereng cam tarik ke belah kiri. Perasaan hati dan pengalaman mengatakan yg tayar pancit.
Aku lajakkan sket sampai petrol pam Petronas dpan Risda. Cek2 memang sah pancit. Tayar belah depan kiri. Dengan bengkeknya aku pon bukak bonet dan kuarkan tayar spare dan peralatan yg patut. Mula2 jek dan pastu bukak nat. 3 terbukak tapi yg satu last nih cam loose je. Arghhh.... sudah. Apahal plak nih? Aku pon capai fon dan call abg ipar aku.
Tak lama pas tuh dia dtg ngan adik aku. Maka bermulalah proses mennyentap tayar kete tuh supaya kuar. Susah nak mampos. Memang tak bleh kuar.
Last2 aku ambil keputusan utk stop je dan tunggu pagi kemudian bawak pomen dtg.
Pagi tadi pkul 9 pomen dtg dan tapal tayar tanpa bukak. Dia pakai jarum injection dan tutup lubang tuh je.
Pas siap je tampal tayar aku trus gerak gi PJ dan gi pomen kete kat sana utk repair nat yg loose tuh. Hancit dan pancit. Kete klu dah nak makan duit tuh ada je yg rosak... Takpelah, pengalaman...

20 Comments:

Unknown said...

wah pancit pulak.. kete saja takpe.. tp bila kita skali pancit tu yg haru tu

biasa aa.. pengalaman mengajar kita :)

bozzobattousai said...

lindosh,
tp penat wooo...siap tido kat stesen lagi....

teddi said...

biasa lah 2..
lumrah hidup..
kalau xnak xtayah bocoh
emm kau tempah tayar yg penuh degan getah
gerenti xkan bocoh....
hahahaha

emm sakit hati malaysia kalah

bozzobattousai said...

utopia,
aku suka man u seri...

Ad Rifza said...

Kete nikan biasanya cam tau2 jer akhir bulankan..hehe..Yup betul tu..Pengalaman tu penting...

bozzobattousai said...

ad,
kete aku tau aku nak beli moto baru tuh yg merajuk tuh...

Anonymous said...

haha.. pancit bro..
rileks la..
jadikan ia sebagai salah satu senaman..
hehe

ita.itu said...

huh..sib baik ada adik yg nolong..sure penat ek..hehe

SyazReA said...

kete... skali skala dia pon nk manjer2 gak...heheh...
sabar2...

Tie said...

Kesian dia...napa tak panggil ayang...tolong pancit, eh!..picit...eh!..tak de lesen lagi! Sorry laa, lupa lak! He he...

bozzobattousai said...

menteil,
memang senaman btul aku mlm tuh....

=====================================
ita,
klu bleh aku nak ajak korang skali dtg tolong bukak tayar aku....

=====================================
syazrea,
tapi mlm tuh kete aku nak manja melampau....

bozzobattousai said...

kak tie,
lesen kete ada, lesen ayang belum lulus lagik....

pearl'E.J said...

hohoo.... satu perkara yg paling k.ej tak suka, tayar pancit nih ler... pernah kena dulu skali...

bozzobattousai said...

kak EJ,
sume org pun tak suka....

azlan ahmad said...

la...
pancit... sian... takpa sabaq2.. dugaan di bulan syawal tu.. heheh..

BP Mall, dekat Batu Pahat, Johor, Malaysia...

memang la jauh.. ampang ngan Johor kan 3 jam perjalanan tue... huhuh..

Mr Din said...

next time ar, ko guna tayar batu mcm flinstone. mmg x pnct. tp bleh ka?

CATZ said...

aku kalau tayar pancit camnih..harus meraung tgh jalan..huhuuhuh

.::WaNiE::. said...

haha baru2 ni kau ada laburkan duit beli apa2 ke ..tu dia merajuk ko xlabur kat dia..huhuhu

psstt..aku baru abis 4ratus lebih tukar aircond punye compressor waaaaaaaaaaaaa...kete oh kete

eedany said...

hayoo... kenapa si 'Pepaya' tak datang tolong?

dia off-day kot?

:p

Najib Ariyan Ali Basha said...

Kesian lah dianya.... takper pengalaman yg baik jugak untuk diri sendiri.... ngeri jugak kan kalau berlaku memalam macam tu