Wednesday, November 12, 2008

weekend kesihatan...

Cerita hari minggu. Cerita bermula pada pagi sabtu lepas. Sbenarnya aku tak berapa sihat hari tuh. So, walaupon dlm keadaan tak larat, aku capai gak moto dan rempit ke Galaxcy Ampang. Kat sbelah tuh ada klinik yg bagus. Pas sembang2 ngan Dr. bertugas dia kasik aku ubat sepapan dua. Sihat sket rasanya pas makan ubat nih dan bleh truskan hari sabtu aku ngan ceria.

Pas je gi klinik tadi aku trus blik umah dan tunggu adik aku. Kitaorg ada projek ptg tuh. Kitaorg nak jadi tonto kutip hutang. Ada sorg member aku nih pinjam duit dari aku RM20k utk bantu bisnes dia. Janji nak bayar ansur2 tapi 2 kali bayar trus senyap. Kol tak angkat sms ngan email tak balas. So, aku pun hangin dan siasat alamat umah dia( siap pindah lagi sbab nak lari dari aku). Tapi sbelum tuh singgah Galaxcy Ampang lagi skali utk urut2. Nak belasah org kena sihatkan badan....
Rendam kaki sampai lembut.
Senyuman kesakitan...
Eben kontrol tak jerit...

So, pas selesai je menyeksa diri, kitaorg trus gi pandan jaya cari umah si lahanat yg hutang aku tuh. Umah jumpa, kete jumpa tapi ketuk pintu xde org jawab. Lama gak la kitaorg tunggu tapi tak berhasil. Takpe. Lain hari aku dtg lagi gegar grill umah ko.

Ini abg aku Dee.

Dah boring jadik tonto, aku ngan Eben gerak gi PJ umah abg aku. Abg aku duduk di Taman Sri Manja. Aku saja nak melepak sana. Nak layan bola skali. Tengok ramai2 best sket.
Perlawanan yg ditunggu2. Liverpool vs West Bromwich Albion @ Robbie Keane vs WBA. Memang best perlawanan mlm tuh. Dah The Reds menang memangla best. Yg lagi manis tuh si Robbie Keane yg kaki bangku score 2 bijik. Ada gak gunanya beli mahal2. perlawanan berakhir 3-0. Satu gol lagi dijaringkan oleh Arbeloa of all people.
Keputusan perlawanan mlm tuh.
Table yg telah diupdate. Liverpool cuma merasa duduk di tangga teratas liga satu mlm je pasal budak biru pon menang jugak mlm ahad lepas. Cissssss.....

8 Comments:

menteil said...

pas nie kalau nak merempit ajak aku.. hehe

bozzobattousai said...

menteil,
boleh saje bro....

axim said...

well,

that's what we called the real

'sweet moments..'

The Blues always be on the Top..

*pas ni Robinho ada siap la korang..haha

Beruang Madu said...

Inilah susahnya kawan... tahu pinjam tak reti nak pulang, sebab tu kalau nak berkawan ni bab bab duit jangan libatkan, sensitif sangat, kalau dia dah tak dapat pinjam ngan MARA atas sebab tentu dia payah nak bayar, apatah lagi kalau ngan kawan yg tak pakai dokumen dokumen ni... ABg BEar dah selalu kena

bozzobattousai said...

axim,
rinho tahun dpan bulan bleh beli la....

===================================
abg bear,
mana saya nak tau kawan nak makan kawan...tp takpe, saya dah lama sgt tak belasah org....

:: p R i n c E s S _ N :: said...

uhuu..beshnyerr wat reflex gtu....nak2...

bozzobattousai said...

princess n,
Memang best pon tp sakit...

miss N said...

mak aku selalu pesan, kalau kawan nak pinjam duit, biar gaduh sebelum pinjamkan duit, tak guna gaduh bila dah pinjamkan.

ramai "kawan-kawan" yang dah niat tak nak bayar masa ambik duit.

byk2 sabar.. & selamat membelasah!