Saturday, November 8, 2008

seminggu in review, yg lama, yg baru...

Hari nih bozzo nak bercerita hal2 yg terjadi dlm seminggu yg lepas. Sbenarnya aku memang tengah sibuk sesangat. Mintak sori bebanyak klu aku tak dapat singgah umah korang dan tinggalkan kesan. Aku ada singgah sbenarnya tapi setakat baca la. Aku singgah pakai wifi kat fon je. Susah plak nak tulis komen.
Mula2 aku nak begitau kat korang yg kat tepi meja aku dah ada water cooler. Yeahuuu... safe duit aku beli mineral water. Siap ada hot water skali. Nampaknya kena beli nescafe 3 in 1 la. Tak yah susahkan ayang bekalkan aku nescafe tiap2 hari(tapi still kena minum ayang punya nescafe gak).
Ini plak cite malam rabu lepas. Aku memang tengah lapar mlm tuh. Selongkar dapur terjumpalah bihun goreng yg akak aku buat siang tadi. Aku pon apa lagi terus improvise. Mula2 aku goreng telur dadar. Pastu aku potong2 kecik dah gaul skali ngan bihun tuh. Goreng lagi skali. Pergh.... sedap gak resepi bujang aku. Nak masak bihun sendiri tak tau langsung.

Inilah hasilnya. Bihun goreng ala me.
Ini plak cite politik kat US. Akhirnya Obama menang gak dan menjadi orang African-American yg pertama menjawat jawatan president. Tahniah aku ucapkan. Teringat plak watak Morgan Freeman dlm filem Deep Impact. Aku siap gaduh ngan member aku pasal aku cakap tak mustahil satu hari nanti negro bleh jadi president.
Ini plak cite mlm khamis. Aku ditugaskan utk mengambik anak sedara aku blik tuisen. Aku memang tak pernah menolak pasal aku tau kat bawah tempat tuisen tuh ada restoren yg sedap makanannya. Perbelanjaan smua ditanggung oleh akak aku. So, makan je la apa nak...
Aqilah makan nasi lemak laukayam goreng dan milo ais.
Aku makan nasik lauk ayam goreng campur sayur kacang dan nescafe tarik.
Inilah camera aku yg baru. Panasonic Lumix. Beli kat KLCC (tengok entri lepas).
Gambar blur pasal amik ngan fon.
Ini camera aku yg lama. Jasamu tetap dikenang.
Ini plak cite smalam. Aku ngan ayang gi lepak2 kat sungei wang. Adik aku Eben pon dtg skali dari Pj. Restoren fevret aku terletak kat food court tingkat atas. Restoren RMB Curry House. Nasik goreng ayam terbaik pernah aku rasa seluruh KL. Yg bestnya kitaorg sentiasa dilayan ngan mesra oleh owner pasal aku pernah tolong dia masa kat court dulu. Special treatment la katakan. Tak salah tolong org pasal kita tak tau apa yg kita kan dpt kemudian hari.
Ayang makan meggi sup dan air epal.
Aku ngan Eben makan nasik goreng ayam dan nescafe ais.
Teruja tak tengok nescafe ais nih?

Ini plak cite pasal moto baru aku. Aku beli moto Honda Wav 125cc. Jadilah. Harga pon tak mahal sgt. Abg aku yg sarankan aku beli moto nih. Kata dia moto nih kuat dan lasak. Aku sbenarnya nak beli Yamaha FZ150 tapi kenangkan ayang dan nasihat abg aku tak jadi. Tinggi moto tuh nanti susah plak dia nak naik. Berdesup aku blasah moto nih. Tengah bleh besit nih aku akan besit cukup2.
Stiker pertama yg melekat kat dahi moto. Lawa tak?
Ini moto lama aku. BDT, aku sayang ko tapi jodoh kita tak lama. Aku doakan ko bahagi disamping owner baru. Aku akan slalu rindukan saat kita meronda2 KL bersama. Jgn merempit tau.
Ini ayang aku. Pemboceng tetap. Dah ikat kontrak dah. Memang takde awek lain yg merasa nak naik moto aku.

15 Comments:

teddi said...

hahaha
emm kalau nak kenal ngn anak sedara boleh
emm xdelah gurau je
emm semua yg awk tunjukan makanan2 EMM blh buat meleleh air liur
dari beli wave 125 lebih baik beli 135lc

bozzobattousai said...

utopia,
lc mahal sgt la bro sampai 7k. wave baru 4k. aku beli cash tak suka utang.

pearl'E.J said...

haaa tu diaaa... buat entry sekali harung jer laa ekk... hehehe....

apa2 pun mmg terlioq lak tengok bihun goreng tu...

Tie said...

Wah...ayang bukan saja beruntung dapat bonceng motor baru, tapi cik abangnya rajin lak masak memasak, ekk.

Tu tengok makanan buat tie terliur lak. Memang tak leh tgk benda2 meriah tu...hihi..

pRincESs_N said...

untung ayang...alaa...nk gak dgcam..tp br tuka hp...mane nk cekau wet neyhh...

LediAgli said...

mak aih.. main kampol satu minggu nye cerita.. mau pinau mata baca

bozzobattousai said...

kak EJ,
xde masa kak... skali kumpul skali post....

=====================================
kak tie,
saya org lelaki masak cincai je...

bozzobattousai said...

princess n,
hang pau la balak hang...

=====================================
lediagli,
o baca la pelan2 xde berpinau mata tuh....

.::WaNiE::. said...

kamera lama ko xnak jual ke

ita.itu said...

kira terer la ko ek..siap alter lg mihun tuh

Suzi said...

amboi dah beli kmera baru...motor baru...bagus tu tak hutang...tak yah pening2 fikir pasal hutang...

bozzobattousai said...

wanie,
nape? ko nak beli ke?

=====================================
ita,
ala aku tambah telur je....

=====================================
kak suzi,
klu tengah ada duit memang r tak hutang, tp klu tengah kering....

@xiM said...

wahhh summary terus..

tapi gambar last tuh macam tak berapa berkenan la...

Kaktiny said...

mmg sesuai seminggu punyer entri bro.. hihihi..

nak resepi mee hoon goreng?

"mamak, mee hoon goreng satu, telur dadar kasi atas.."..

ok tak?..hahahaha

bozzobattousai said...

axim,
itu gambar last. pasni dah xde dah....

=====================================
kaktiny,
nak resepi kena tanya akak saya. saya cuma panaskan dan tambar telur dadar je...