Tuesday, November 18, 2008

Tag dari syazrea

My 7 Dreams Car

Arghhhhh....kena tag ngan budak Syazrea la pulok....Tapi cite pasal kete aku suka...Tagnye suruh citer pasal 7 kete idaman aku...Drum roll...........


No.7
Kereta2 jenama honda menduduki tangga ke7 kat carta kete idaman aku. Klu aku tak bleh pakai Honda Jazz dapat pakai Honda Civic Type RR kaler merah pon jadilah..

No.6
Kete idamanaku yg no.6 adalah jenis Roadster dan mesti Convertable. Kan best klu bleh round2 KL dan feel the wind running thriugh your hair. Tapi klu hujan kena turun top jugak r.

No.5
Kete idaman aku di tangga ke5 adalah jenis BMW. Tak kisah r M3 ke M5 ke M7 ke. Janji BMW. Aku akan cat kaler putih pearl dan letak sport rim 19inci. Kah kah kah....pastu bawak gi opis biar terbeliak mata lawyer2 yg berlagak ngan kete diaorg tuh....

No.4
Kete jenis Porche berada di tempat ke4 dlm angan aku. Aku paling minat Porche Carrera 911 Turbo. 0 to 100 in under 6 second. Pergh....laju tuh. Takyah bikin apa2 dah. Dah memang power kete nih....

No.3
Kete Ferrari di tangga ke 3 dlm senarai. Sape yg tak pernah tengok kete jenis nih memang r tak pernah kuar umah. Aku sure korang pernah tengok citer Gone In 60 Seconds. Babak yg paling aku minat masa diaorg curik Ferrari2 baru dlm gudang. Best gile. Aku pernah merasa bawak member aku punya. Dari Ampang gi PJ dan drive dlm keadaan terketar2 tapi tersenyum lebar. Memang super luxury dan super best.

No.2
Cuba korang teka kete ape nih? Inilah kete Peugeot 506 Concept. Tak kuar lagi. Lagi 5 tahun baru kuar. Kete nih bleh tukar kaler ikut mood kite. Yg lagi bestnye dia ada memori dan bleh drive sendiri. Canggih sesangat. Sbenarnya aku minat ngan smua kete concept. Nampak futuristik dan super shining.

No.1
Di tangga pertama dlm list aku kete nih la. Bugatti Veyron. Kete paling mahal pernah di cipta dan dijual. Setau aku cuma Prince of Dubai je yg ada kete nih. Harga setengah bilion. Bayangkan r korang abiskan duit setengah bilion utk beli kete je. Tapi klu aku jadi raja Dubai aku pon beli satu gak. Kalau korang pernah tengok citer Test Drive kat Discovery, komen test driver tuh adalah "its better than sex". Ye ke?

Utk masa skarang aku pakai kete Wira ni la. WJY nih bnyk jasanya pada aku. Ko jgn takut ye WJY, klu aku jadi bilionair dan mampu utk beli kete2 mewah , aku takan jual ko.

17 Comments:

pearl'E.J said...

uihhhhhhhhh....keta2 mahal tuuu... waaaaaaaaa.... mmg tak mampu ler k.ej nak memakai nya....

Suzi said...

amboi kereta idaman dia...
waja tu sebijik sama dgn kete kitaorg masa kat m'sia dulu...teringat pulak... tapi dah jadi milik adik ipar dah....

bozzobattousai said...

kak EJ,
ala...nanti ada rezeki bleh beli punya...

bozzobattousai said...

kak Suzi,
Ntah-ntah adik ipar akak dah jual dan saya beli tak?

kuchalana said...

aku pernah berkereta mahal.. sampai kat mana2 post guard ka or roadblock.. sure depa suh jalan.. kekekek... nampak double standard betol..

bozzobattousai said...

kuchalana,
memang btul tuh bro...smua org double standard sama cam lawyer2 yg dtg kat court aku. Bawak kete besar tapi buat kes bodoh nak mampos....

CATZ said...

mak oiii...tak reti aku nak nyebot nama2 kereta idaman ko ni bozo...
btw..kereta idaman aku MyVi .

bozzobattousai said...

Catz,
aku pon sukakan MyVi gak. Tapi aku akan bikin cukup2 r....

Keri AlHaj said...

Baguss... walaupun dah kaya nanti tetap tak lupakan pada yg telah menabur jasa... jasa mu di kenang gituu...

bozzobattousai said...

i-chimera,
memang...bozzo nih memang sentiasa kenang jasa terutama jasa org tua yg membesarkan...

.::WaNiE::. said...

kikikikik kikikik..tapi kete di tangga pertama tu mmg giler punye power siot... bleh lawan ngn jet lagi laju dia..kalau ko beli aku tetiba jek nak jd kawan baik bakal bini ko..hahaha sbb nak merasa naik kete tu

.::WaNiE::. said...

oh ye abg ipar saya seorang lawyer yg hanya membawa kete kancil ..hahahha..confirm xberlagak eh..kete mahal suh bini dia bwk

bozzobattousai said...

wanie,
aku tak lupa kengkawan klu aku jadi kaya nanti insyaallah...
nasib baik abg ipar ko bawak kancil je so aku tak hangin sgt....

SyazReA said...

hehe..thanx bozzo..layan tag..

huyoo.. not bad ur taste.... wahaha...bila dah jd kenyataan nnt, jgn lupa bagi org tumpang yer...hehe =)

teddi said...

hahaha emm membazir je beli keta mahal2... emm pakai je kete murah2 janji seronok. tgk xcite mentua vs menantu pakai bmv tapi beteri 2minggu je tahan.

bozzobattousai said...

syazrea,
ko nak tumpang kete aku bila2 masa pon bleh...

=====================================
teddi,
pakai BMW pon klu tak tau jaga memang r bateri bleh kong....

@xiM said...

haiyooo kereta idaman tak hengat....makan hati gwe tengok..