Sunday, September 7, 2008

late entry: kisah semalam 6.9.08

This is a late entry.......
Semalam tengah aku sedap membuta di tengah hari tetiba aku dengar ringtone yg sgt familiar dan sentiasa akan membuatkan aku senyum bila mendengarnya.
Ayang: Ling?
Aku: Ye manja... nape?
Ayang: Ling tau tak camana nak gi UITM naik bas?
Aku: Mana ling nak tau. Naik bas kemana pun tak tau. Ling bukan pernah naik bas.
Ayang: Takpelah....
Tup. Terus ayang disconnect. Marah la kot. Pastu aku kol smula.
Aku: Takpe nanti ling antar.
Dari bunyi cam nak merajuk trus ceria. Prevention is better than cure. Sbelum merajuk bulan pose nih baik pujuk siap2.
So, bermulalah cerita aku utk hari ini. Pas aku amik ayang kitaorg trus gerak gi UITM. Test dia pkul 2. Nak dijadikan cerita smalam, hujan punyalah lebat sepanjang perjalanan ke Shah Alam. Dah ujan jem le jawabnya. Nasib memang tak baik, kitaorg sampai Shah Alam pkul 3.30. Nak test apa pun tak leh. So, we decided to go to Alam Sentral jejalan.
Kitaorg singgah kat satu kedai jual barangan kulit nih. Bagus gak barang2 dia. Berkualiti dan murah. Rushai Leather. Hand made lagi. Aku beli belt je. Murah. RM55 je. Kulit plak tuh. Klu kat Pertama Complex bleh kena sampai RM100. Aku syorkan kepada kengkawan smua klu nak beli brg leather dtglah ke kedai nih.
Ayang pun sempat gak belek2 kasut.

Skarang kita ke bab makanan plak. Dah pueh jejalan dalam air cond, kita org gi ke bazar ramadhan sbelah MBSA plak utk beli juadah buka pose. Tapi aku still buka sorang ari nih pasal ayang nak buka ngan parent dia di spital hu hu hu....

Juadahnya.....
1. 2 keping murtabak
2. Pesembur penang spinggan
3. 2 ekor ikan kembong segar goreng pun sodap.
4. Sepinggan nasi goreng biasa.
5. Sepinggan fries dan nugget ayam.
6. Sekole nescafe gold tarik....


Dalam pkul 10 mlm aku jemput ayang dari spital dan kita org trus gi jejalan lagi ke uptown Danau Kota. Ramai gila org bershopping. Ada sorg je org gila kat tepi jln tapi. Aku ngan ayang bersahur makan steamboat je.... sesekali sedap gak.

3 Comments:

miss N said...

manyaknya makan... bak murtabak tu sket ;)

ita.itu said...

wah baik ko ek..pujuk ayang ko lagi..hehe..bgs2

bozzobattousai said...

miss n,
dtg r sini klu nak..

=====================================

ita,
dah sayang....hu hu hu...