Tuesday, September 9, 2008

Bozzo's Bebuka Fiesta

Selamat datang ke majlis berbuka Bozzo Fiesta. Hari ini bozzo nak tunjukkan gambar2 juadah berbuka pose. Eh, lupa nak cakap plak, ari nih bozzo berbuka beramai2. Ari nih aku berbuka ngan akak dan abg aku dan family diaorang. Abg aku yg paling tua tak dpt dtg pasal demam. Gambar diatas nih adalah telur scramble kebanggaan bozzo. Susah nak buat nih. Ye ke?
Ini plak masak tauchu ikan.
Kuih muih yg dibeli petang tadi ngan Kak Nab.
Kari ikan. Ikan apa aku tak tau. Dimasak atas permintaan aku. Dah lama tak makan kari, teringin plak.
Daging masak cili manis. Aku tak makan daging, so aku tak tau sedap ke tak. Tapi konfem sedap punya pasal akak aku memang chef tersohor.
Sambal udang special Kak Wati. Jauh nih datangnya... dari Taman Medan PJ.
Murtabak sebagai makanan mesti dan wajib. Family aku smuanya hantu murtabak. Murtabak nih pun diterbangkan khas dari bazar ramadhan Taman Medan.
Sirap sebagai minuman rasmi.
Anak2 abg aku dan sepupu dia all the way from Kedah.
Bila azan je kat tv, smua org trus serang makanan yg ada. Layan perut dulu baru sembang2.
Bozzo pun mesti nak enter frame gak. Masa snap gambar nih aku dah tak larat nak makan dah. Penuh sgt perut nih rasanya.
Permandangan malam di flat Taman Dato' Ahmad Razali Ampang.
Boboi jugak yg tak berbuka puasa. Merajuk purak2 tido atas peti ais... sian. Slamat berbuka puasa utk kengkawan smua....

11 Comments:

Chika Chika said...

kari ikan.
saya suka.
cicah gardenia.

Nuts@Kacc said...

sedappppp...sedapppp....nyummm2...

ermm...mcm kenal la pokok pisang tu...mcm tempat aku main kejar2 masa kecik2 dulu...ahakss...

tumpangg lalu...

CATZ said...

eh..cutenya boboy...cute..comelnya..apesal ko tak bagi dia makan bozo??.semua food masuk perut ko keww..??
cian boboy...

ita.itu said...

yaampun..saje je ko tau.taucu ikantuh yg wat aku teringin..lain dah selalu dpt..aduh

bozzobattousai said...

chika2,
kari ikan makan ngan nasik la... gardenia cicah kaya.... tapi cicah kari pun sedap gak...

===================================
nuts@kacc,
pokok pisang tuh dan 2 kali tebang tak mati2....

===================================
catz,
boboi dah bagi makan wiskas poket tapi saje je nak merajuk...

===================================
ita,
aku pun lupa daratan gak makan tachu tuh pasal dah lama tak makan. yg jual kat kedai smua tak sedap.

eedany said...

cantiknya nama meow tu... BOBOI!

best menu berbuka bozzo... macam2 ada!

:)

.::WaNiE::. said...

daging lar sedap..ayam dah boring

lagipun skrg ramai yg makan ayam kene gatal2:P

ikan pun layan

13may said...

perghhh!!!!

Unknown said...

banyak nye lauk..nape kari tu kelihatan mcm asam pedas je..

bozzobattousai said...

eedany,
tak macam2 nanti tak lalu makan lak...

===================================
wanie,
gatal bukan sebab ayam... sebab lain....

===================================
13may,
yup, perghhh....

===================================
dayu,
kari tuh cair pasal tak letak santan....

@xiM said...

TAUCU IKAN TU CAM BEST JER..HEHE