Sunday, September 14, 2008

Cerita berbuka smalam....

Ini cerita semalam. Aku baru sempat nak post. Smalam sibuk sgt. So, nak cerita la nih...
Smalam aku ngan ayang gi berbuka di Bandar Baru Bangi di sebuah restoran yg penuh sesak ngan org yg lapar bernama Yankies Hut. Aku tak taulah nape diberi nama Yankies sedangkan satu mat saleh pun aku tak nampak smalan. Kitaorg sampai pun dah terlewat sket. Dah buka dlm kete je pun.
So, pas sampai2 je kitaorg trus masuk dan cari tempat duduk yg memang susah dicari sbab pack sgah dpt tempat duduk, trus paggil adik waiter utk order makanan. Perut memang dah lapar sgt jadinya pasal dah tau bleh makan.
Aku serahkan pada ayang je utk buat order. Ayang order kailan goreng bawang putih spt gambar diatas gambar diatas dan sup cendawan.
Yang ini plak sotong goreng tepung je... Nampak cam simple je masakan nih tapi sedapnya mengancam kalbu.
Inilah hidangan utama majlis berbuka puasa anjuran ayang hari ini(ayang yg blanja). Siakaps masak 3 rasa.
Tengoklah tiga jenis air bergambar disamping siakaps. Masa aku snap gambar nih dah masuk waktu buka dah tapi tak leh nak makan pasal nasik tak sampai lagi...Sabar2. Minum2 r dulu.
Tembikai laici utk kitaorg. Kongsi nih. Tak habis pun... Ini versi "Giant".
Jus belimbing versi "Biasa" utk ayang.
Nescafe tarik versi "Daddy" utk aku.
Tengoklah lala bakar berempah ini. Tengok pun dah tau sedap.
Aku merasmikan majlis permakanan ikan siakap 3 rasa yg sgt fabulous siakaps nih....
Ayang merasmikan lala bakar berempah yg pedas... Bila nasik sampai je, kitaorg tak tunggu lama utk menjalankan tugas menyetlekan makanan2 di atas meja nih. Smua kena kasik abis. Tak baik membazir.
Aku yg tengah bersandar seperti ular sawa kekenyangan... Nak bangun pun dah tak larat...
Ayang dah kenyang dan tengah makan main2.
Dengan bergayanya kitaorg berdua berjaya jugak menghabiskan makanan yg bnyk dan sedap tak hengat ini... Aku berikan pujian sepenuhnya kpd kedai ini. Memang best dan memang sedap sungguh masakannyan. Jarang aku minum air tembikai yg rasa 100% tembikai. Nescafe tarik pun 1st class. Siakap dan lala bakar langsung tidak menghampakan. So, kepada kengkawan yg nak makan sedap dan murah, aku syorkan datang lah kesini.

19 Comments:

.::WaNiE::. said...

ooo dah tukaQ tukang masak kot..sekali pegi xsedap..dua kali pegi xsedap..tiga kali pegi xsedap terus xnak pi dah..hahah

miss N said...

ada satu lagi kedai berdekatan yang aku rasa lebih sedap. village view namanya. kalau ke yankies aku suka makan cendawan goreng.

Anonymous said...

wah! mantap je...

**lapar!

bozzobattousai said...

wanie,
sedap r wanie... dulu memang tak sedap...

===================================
miss n,
village view masa aku pegi tuh penuh sesak.

===================================
love-n-hate,
saya pun lapar skarang...........

ita.itu said...

aku suka lala..sdpnye..harus nanti weekend br masak..hehe

Tie said...

Amboi...terliur lak tgk lala bakar tu...bestnya boleh makan2 kat luar..kak tie tahun ni kena byk sabar laa..anak2 tak sihat lak..hu hu...

Unknown said...

arrgghhh!!! gmbar pemakanan di siang hari!! seksa owwhhh tgk makanan2 tu..

nak makan lala goreng, kat mana best erk?? kat uptown lama tu tak sedap..

bozzobattousai said...

ita,
lu masak sendiri lala mesti lagi sedap..

=====================================
kak tie,
nanti anak2 dah sihat bleh bawak makan kat luar...

=====================================
dayu,
lala goreng sedap kat william. dah dekat dah ngan uptown lama. ada lagi ke gerai kat situ?

Najib Ariyan Ali Basha said...

Bozzo... Abg Bear pernah makan kat sini lama dulu dan memang sedap tapi heran lah yg Abg Bear bawak tu kata kureng... so Abg Bear tanya kalau kureng yg sedap kat mana... so diorang bawaklah... tetap tak sesedap kat sini walau bukan tempat ni yg tersedap... jadi kesimpulan... Abg BEar setuju ngan komen ko tu... memang sodap.... cuma jangan pegi kat Village View kat belakang tu.... banyak dah orang experience yg tak baik kat situ

bozzobattousai said...

abg bear,
village view memang tak sedap...

@xiM said...

bila ayang nak belanja axim pulak nih..huhu..

yankies hut memang best!!

:)

.::WaNiE::. said...

boleh batal pose aku singgah blog ko nih..kakaka

eedany said...

ya ampun...sedap bangat menu uols tau!

paling suka lala tu... isy...isy...sabar jer lah.

:)

bozzobattousai said...

axim,
dtg kl lepak ngan ayang dptlah blanja...lepak ngan org lain nak belanja camana?

===================================wanie,
ko larat pose ke wanie? itu hari cakap tak larat siap minum glukos lagik....

bozzobattousai said...

eedany,
sume org pun suka lala tuh... memang sedap...

pRincESs_N said...

smlm N pon g yankees hut bro.....tp cendawan grg itu habes sudaa...

bozzobattousai said...

princess n,
lain kali order siap2 sebelum dtg...
klu pergi masa bukan ramadhan memang tak habis...

Adam said...

uiks? dah kahwin kew? wawawawaw! kenape la aku tak pernah tau .. hehehehe! =) best2.. boleh kawan ngan orang matang2 neh .. hehehe!

Bozo .. hoh! yA! Ya! Persetankan manusial itu! ... ade jew yang nak dengki .. dah tak suke blog ni, takyah la nak tengok .. hari ni alien cacat n murtad tu buat lagi . .alahai .. bozo.. tolong bazoka alien tu jap .. hahaha! ;p

CATZ said...

catz pernah pi sni, kwn2 catz pun ramai yg pernah..kami rasa tak sedap langsung..and never-never mkn sini lagik..ehm...agaknya dah tukar tukang masak ke apa ek...kalau sedap seperti yg diperkatakan, harus nak pegi semula...