Tuesday, December 16, 2008

jalan2 lepak2 makan2...Kedah edition part 5




Skarang baru bozzo nak cerita sebab sebenar kitaorg gi Kedah. Gi kenduri la. Kenduri kawin Hairy, adik ipar Dee, anak Pak Asan, besan mak ngan abah.
"Makan la dulu baru amik gambar". Dah dekat sepuloh kali dah mak tegur aku. Tapi dah memang adat cameraman, klu tak tangkap gambar wat apa bawak kamera. Menu kenduri kawin Pak Su( nama panggilan pengantin lelaki) ringkas tapi sedap2 belaka. Memang pandai masak org Kedah nih.
Bozzo sempat paksa diaorg bergambar walaupon diaorg tengah sibuk makan (macam dah seminggu tak makan). Kampong pengantin pompuan banjir masa tuh. Nasib baik ada bot, klu tak sanding sesorang la hang Pak Su.
Mak ngan abah pon nak bergambar ngan pengantin gak.
Lebih kurang kul 3 lebih kitaorg mintak diri dulu. Bukan blik Perak trus tapi nak gi Bukit Kayu Hitam.
Kitaorg sempat gak singgah kat masjid nih. Abah yg nak singgah sgt. Kat masjid nih la dulu Dee, abg aku, angkat nikah. So, alang2 dah sampai sini abah ajak singgah jap.
Kitaorg sembahyang dulu kat sini. Bozzo sempat mandi dan tukar baju. Panas tul kat kedah nih. Pas rehat2 lebih kurang, kitaorg pon meneruskan perjalanan ke Bukit Kayu Hitam. Tunggu ceritanyer di part 6....tunggu.....

11 Comments:

wanie said...

byk tul dah bleh buat drama bersiri nih hahhaha

bozzobattousai said...

wanie,
bozzo nak wat telenovela....

axim said...

awat la tak leh upload gambor...kom opis ni lembab tul..nanti la komen lain k..haha

PakciQue said...

Aduh!

Dah lah perut tengah berkeroncong. Boleh plak ada gambar makanan.

Aduh!

Tie said...

Ooo...rasa lapar pulak!! Tie suka kat acar tu...hi hi..tak tahu nak buat laa..

bozzobattousai said...

axim,
kom opis abg pon satu spisis gak...spisis lembab....

===================================
pakcique,
samala ngan perut bozzo...keroncong dan kengkadang pop...

===================================
kak tie,
saya pun tau makan je....

teddi said...

hahaha meleler air liur
tapi xdapat tgk semua pic makanan ko... internet lombab

pearlEJ said...

perghhhhhhh... lauk2 kenduri tu yg buat tak tahan tuuuuuuu....

bozzobattousai said...

teddi,
ko dtg melawat bozzo pon dah ok dah...klu internet dah laju ko dtg r tengok puas2....

===================================
kak EJ,
lauk kenduri slalunya kureng tapi yg nih saya suka....

kina said...

waa...syoknya pi kedAH...kina pun ader invitation knduri kat kedah hari tuh...tapi tak pi pun...jauh sangat...

bozzobattousai said...

kina,
apa jauhnyer kina? jap je drive....