Sunday, December 14, 2008

jalan2 lepak2 makan2...Kedah edition part 4

Jam menunjukkan klul 4.09 pm, 29.11.08. Sbenarnya kita org tengah lepak2 lagi kat hotel masa nih. Abah dah bising suruh bersiap dah.
Kitaorg kesinilah haritu. Bazaar Padang Besar. Abah nak jalan2. Kitaorg pon nak jalan2 gak walaupon smua dah nak flat maksimum dah. Lantak la, layan je sampai btol2 flat. Nak datang lagi memang susah.
Seronok jugakla berjalan kat sini. Klu korang minat brg2 imitation dan siam mari, memang berlambak. Aku tak beli apa pon. Beli kacang je.
Bozzo nampak kecik je...
Mak,Abah dan Eben yg dah lenguh. Duk lepak menunggu akak aku je la kat kaki lima tuh. Aku pon join sekaki. Malas dah jalan. Kedai bnyk tapi brg sama je.
Blik dari Padang Besar hari dah mlm dah tapi perut belom di isi. Singgah hotel utk sembahyang jap. Lepak2 depan hotel dan pikir2 nak makan kat mana. Kitaorg bukan familiar sgt tempat2 makan yg best kat sini.
Adik aku yg muka dah takde seri akibat kepenatan yg amat sgt.
Last2 kitaorg sebulat suara utk ke daerah Langgar dan singah ke kedai nih. Nurhan's Rest Tomyam Sea Food utk layan perut yg dah keroncong dan kengkadang pasang hard core. Member akak yg cadangkan tempat nih.
Nama makanan nih Som Tam. Di buat dari betik. Ntah la, akakaku yg cakap tapi sedap sebaagai pembuka selera walaupon selera aku sentiasa terbuka.
Menu utama, siakap stim.
Siakap 3 rasa.
Lala.
Telor dadar.
Beberapa air yg di order. Nescafe tarik tuh mestilah aku yg punya. Bnyk sbenarnya tapi masa tuh aku dah tak larat nak snap2 dah. Tunggu kat meja je. Nak ke toilet pon rasa cam jauh sgt.
Daging goreng.
Puyuh goreng.
Tomyam. Pujian sepenuhnya aku berikan utk tomyam nih. Sedap dan lain dari yg aku slalu makan kat KL.
Kangkung blacan. Aku tak leh makan bnyk nanti sakit kaki.
Keseluruhannya, aku puji kedai nih utk masakannya yg sedap2 belaka. Servis je lambat sket mungkin sebab org ramai kot. Jemput makan smua.....Akan disambung ke part 5. Tunggu.....

11 Comments:

Tie said...

Wah...jenjalan dan makan2 lagik!!

Semua tu favourite Tie laa... bestnya..somtam tu memang sedap!!

kuchalana said...

yop.. liverpool mai bulan june ni lawan selangor.. xda aral aku turun.. :)

BurungBelatuk said...

wuih....hebat tuh,ikan siakap 3 rasa...hebat gak cuti2 malaisi korang...

Keri AlHaj said...

eh eh... signbod tu.. depan sikit lagi dah sampai hadyai.. dah tak jauh dah tu...

errr... dia makannnn... hmaboiii... segala jenis lauk dioder ha... tetiba je jadi lapar pulak...

bozzobattousai said...

kak tie,
saya pon suka ngan som tam tuh walaupon first time makan....

=====================================
kuchalana,
yesss...gua mesti turun punyalah...

=====================================
burung belatuk,
kitaorg klu cuti memang sungguh2...

===================================
i-chimera,
memang ingat nak gi hatnyai tapi mak aku tak bagi..

.::WaNiE::. said...

aiiyooo tomyam itu

ita.itu said...

aku pun nak pg pdg beso next week..tguuuuu

bozzobattousai said...

wanie,
tomyam itu memang tomyam....????

===================================
ita,
slamat shopping di pdg besar....

pRincESs_N said...

perghh..lame da x g pdg besa woo....

bozzobattousai said...

princess n,
sama je...barg2 je lain sket...tuh pon lain sket je...

Anonymous said...

wow...sedapnya aku tgk ikan stim..somtam dan lain2 tuh...lapar perut aku tau tak....iskkk.....
daerah langgar ni kat mana bozo?