Friday, December 5, 2008

jalan2 lepak2 makan2...Kedah edition part 3

Ini sambungan part 2...
Sesampai je ke Kedah kitaorg trus cari hotel2 yg dekat ngan umah pengantin@adik ipar Dee@abg aku.
Apa2 pon kena la check in dulu. Kita org tempah 2 bilik dekat2. Klu satu bilik tak muat dan tak selesa la plak nanti. Takpe, akak aku yg kaya raya belanja. "Tolong r angkat beg nih!" anak sedara aku dah hangin. Aku memang malas nak angkat2 beg nih. He he he...
Mak ngan Abah yg memang dah flat. Mana taknya, duduk je dlm kete. Lenguh jugak tak bleh belunjur kaki. Abah aku memang selalu lenguh2 kaki.
Masuk je bilik, sesi urut-mengurut pon bermula. Abah dah lelap dah. Penat sgt katanya.
Salah satu sebab kenapa aku pilih hotel nih.
Pas rehat 2 jap, kitaorg gi jenguk umah pengantin jap. Mak ngan Abah nak jumpa besan diaorg. Ini gambar org2 yg tengah gotong royong memasak utk kenduri.
Goreng.....goreng....ayam....ayam...
Menarik je aku tengok ayam2 goreng nih.

Rajin sungguh diaorg nih buat kerja. Sedara mara je. Tak panggil org luar pon. Seronok tengok sedara mara sepakat gotong royong camni. Petang tuh kitaorg nak gi Padang besar. Abah yg nak pergi sgt(aku pon). Tapi kena tunggu la entri no.4...tunggu.....

12 Comments:

kina said...

wow.sedapnya ayam goreng tuh...nak jugak..slamat hari raya aidil adha

pearlEJ said...

mmg sedap pun nmpk ayam goreng tu..

ita.itu said...

aku ngk pun menarik ayam2 tu..napa kita goreng x sdp mcm tu ek..hehe

BurungBelatuk said...

salam eiduladha...semoga kita dirahmatNya selalu,amin....

teddi said...

bagusnya emm ayam goreng 2 nampak mcm sodab je
kalau upin dan ipin ade gerenti licin
huhuhu

13may said...

salam aidiladha :)

whitetulip said...

salam bozzo. amboi...kemain meriah kuarga bozzo ek. Sedapnya ayam goreng tue...baru2 lagi tuh, kan..kan..

bozzobattousai said...

kina,
slamat hari raya aidiladha utk awak jugak.

===================================
kak EJ,
memang sedap pon ayam goreng tuh...

===================================
ita,
pasal kita tak pandai goreng ayam kot...pandai makan je...

===================================
burung belatuk,
salam aidiladha utk ko jugak....

===================================
teddi,
upin ngan ipin tuh dapat apa pon settle....

bozzobattousai said...

13may,
salam aidilahda bro....

===================================
whitetulip,
family bozzo memang happening smuanyer....

:: p R i n c E s S _ N :: said...

perghh..ayam tu y plgg garingg kasik N r...

SyazReA said...

erm, wat kenduri kat kampung la baru bes kan... gotong royong sedara mara..hurm..so sweet...
sedapnye, ayam goreng...

BurungBelatuk said...

update la bro...ke cuti raya lg?