Wednesday, December 3, 2008

jalan2 lepak2 makan2...Kedah edition part 2

Sambungan part2...
Pagi sabtu 29.11.08 kitaorg yg dari KL mlm tadi terpaksa memaksa diri dan mata yg amat berat utk bangun awal. Mak ngan abah dah bising. Diaorg dari kul 7 am dah siap dah. Kitaorg yg cuma tido 3 jam nih dah rasa flat yg amat sgt. "Bangun le...pkul berapa nak sampai nih...." abah jerit dari luar pangkin( dengan loghat bota).
Tanpa membuang masa dan malas nak layan bising pagi2, kitaorg bersiap dan ready utk gerak. Anak sedara aku yg sorang nih dah over excited dah. Ko tido sepanjang jalan smalam boleh la. Mata aku yg tak bleh nak celik nih nak wat camana?
Kitaorg drive dan berenti berehat di hentian Gunung semanggol untuk breakfast. Tak ramai sgt org kat sini, tak macam kat hentian Tapah.
Jalan2...cepat2...lapar2...
Aku makan roti canai je kat situ.
Lepas 3 jam drive, akhirnya kitaorg selamat sampai ke negeri jelapang padi nih. Memang hijau sungguh dan sayup mata memandang jelapang padi di kedua2 belah jalan. Padi belum masak. Klu dak masak mesti lagi cantik.
Kitaorg keluar di tol Alor Setar selatan. Nak teruskan perjalanan tapi ramai la pulak yg nak kencing, so kena la berenti jugak. Sempat la jugak berposing segambar dua.
Mak ngan abah yg akan sentiasa ajak kitaorg lekas gerak walaupon diaorg yg suruh berenti tadi.
Akak aku dan familynya.
Berjaya jugak aku drive ke Kedah. Syabas bozzo. Umah pak mentua abg aku tak jauh dari tol tuh so bleh la singgah kejap sbelum check in hotel. Tamat sudah part 2. Tunggu part 3 okeh...

13 Comments:

Ad Rifza said...

Indah sungguh kehijauan sawah padi di Kedah Darulaman...Saujana mata memandang....hehe

bozzobattousai said...

Ad rifza,
memang negeri hijau pon...

eedany said...

mesti banyak minum that's why banyak 'throw small water'...

tak pun air-con kuat sangat dalam kereta u!

Happy Friday bro...

*PEACE*

pearl'E.J said...

sebelum nih mmg tak pernah drive sampai ke kedah ker bozzo??

kuchalana said...

bro.. org tua lu muka familiar la bro.. mcm slalu nampak kat area kg gua la... kekekeke.. gua org kg gajah...

anyway selamat bercuti bro..

azlan ahmad said...

thanks bro...
la.. turun kedah ke..
lan stay dekat kedah la..
cuma study je dekat jowhow.. hahah..

bozzobattousai said...

eedany,
peace to you too dany...

bozzobattousai said...

kak EJ,
tak pernah...saya baru dapat lesen bulan 10 tahun lepas...ni paling jauh la drive sendiri,slalu jadi co-pilot je....

bozzobattousai said...

kuchalana,
kg gajah dekat r ngan kg aku...maybe bapak aku rajin berjalan ke sana kot...

===================================
azlan,
hang org kedah ka...nanti lain kali bozzo gi kedah bleh r betandang umah hang kejap...

CATZ said...

wah,...ke kedah jelapang padi..
jauh ye...
kedah yg menghijau....
apa makanan yg spesel di kedah?

bozzobattousai said...

catz,
ntah la catz...bozzo makan je semua...semua yg sedap tuh special pd bozzo...

azlan ahmad said...

wokeh2.. tp kena roger awai2.. hehe..

SyazReA said...

wah besnyer jln2...
kat sawah padi lg, huh tenang fikiran....