Tuesday, December 16, 2008

Hapis's Farewell...tribute to my friend

Okeh, ni bozzo nak citer sket pasal seorg member bozzo kat opis. Nama mamat nih Mohd Hafiz. Kitaorg panggil Apis je. Aku panggil anak jin. Tengok sendiri la perangai dia. Bawah sighboard No Smoking pon slamba jek. Klu dah kerja kat mahkamah apa nak takut ye tak? Sume pon isap rokok bawah tuh ari2. Ko slalu kutuk aku, ari nih aku nak kutuk ko blik.
Memperkenalkan pegawai2 di Mahkamah Tinggi K.L. Bahagian Rayuan dan Kuasa-kuasa Khas 2. Dari kiri, Azlan, Hapis, Tn. Liew(PKP), Pn. Fatin(TP), Ema, Ida dan Aisyah. Klu korang ada kes di RKK dtg r jumpa diaorg. Kitaorg mesra pelanggan ( kecuali lepas kena bambu ngan bos).
Semalam, 15.11.08, adalah hari terakhir Apis bertugas di bawah Jabatan Kehakiman. Dia dpt tawaran dan naik panggkat ke Kementrian Kewangan di Putrajaya. Sebagai tanda penghargaan atas segala penat lelah budak Apis nih, bos aku yg baik hati lagi pemurah ( Pn. Fatin dan Tn. Liew) telah join venture utk membelanja kitaorg lunch pd jumaat lepas di restoren Puteri di Tmn. Tun. Thanks bos.
Acara makan2 dan sembang2.
Bozzo makan sket nih je...
Acara penyampaian cenderamata penghargaan. Senyum budak Apis tuh dpt hadiah.
Ini le hadiahnyer.

Aku ingat lagi masa ko mula2 masuk kerja dulu. Ko kecik je sama cam Arip. Mula2 tak melawan tapi lama2 naik tanduk jadi jin. Skarang ko dah xde, rasa sunyi plak opis nih. Dah xde org nak mengarah aku minit fail cepat2 dan dah xde org nak bergaduh ngan Ema. Ko dtg r singgah skali skala melawat kitaorg kat mahkamah nih. Klu "tisu" aku abis camana? Bleh tempah ke? Sape nak teman aku isap rokok kat luar? Sape nak teman aku minum kat bawah? Aku harap kita tak putus hubungan dan will remain friends forever. Aku jugak berharap agar ko trus berjaya ngan kerja baru ko kat sana. Jgn asyik nak merempit je. Klu kena tangkap lagi aku x nak tolong dah. Sedih plak...

9 Comments:

BurungBelatuk said...

"viva forever"....persahabatan penting tuk dikekalkan,mana tau 1 hari kita plukan mereka...tumpang gumbira ko dapat kenkawan best2...

bozzobattousai said...

belatuk,
saper2 yg berkawan ngan bozzo akan jadi best.....

anntaj said...

memang dia dengan selamba hisap rokok...
he..he..

bozzobattousai said...

anntaj,
memang smua benda pon dia slamber je budak apis nih...

.::WaNiE::. said...

waaa teman tapi mesra aku pun baru berenti :((

amboiii sikit betulll ko makan

bozzobattousai said...

wanie,
sikit la tuh..

kuchalana said...

kawan gelak ramai boleh dapat.. yg nangis sama2 susah nak cari...

anyway.. for better future .. long life to apis..

Luth Textile said...

sikit ke makan tuh??
sedap..
nak sotong tuh..


bro bila nak naek pangkat lak??

bozzobattousai said...

kuchalana,
btol tuh,kawan cam apis nih susah nak cari...

=====================================
luth,
sikit la tuh...insyaallah tak lama lagi naik la...doa2kan...