Wednesday, December 3, 2008

jalan2 lepak2 makan2...Kedah edition part 1

Okeh, skarang aku nak bercerita tentang pengembaraan aku hujung minggu lepas. Mengembara? Pergi kenduri kawin di Kedah bleh dikategorikan mengembara ke? So, aku bertolak kira2 pkul 10mlm dari umah aku di Ampang. Aku kena gi Pj to pick up abang ngan adik aku. Akak aku gerak kemudian pasal nak tunggu anak dia tuisen.
Kitaorg gerak dari KL asing2 tapi pakat jumpa kat Hentian Rawang utk makan2. Ramai gak org mlm tuh. Semua nak gi Kedah kot?
Sambil makan2 sambil sembang2. Ini entri jln2 dan makan2, so....
Aqilah Aimi (anak sedara aku) makan cheese cake nih. Katanya nak diet tapi teruja bila nampak kek.
Ini yong tau fu kot. Kongsi ramai2.
Ini mee kari antie may. Sedap tak hengat. Sorang satu dapat...
Ini peristiwa sejarah. Meter kete aku cecah 99999 mlm tuh. Dah jauh rupanya aku berjalan...
Meter 100000. Takpe, blik dari Kedah nanti aku servis ngan tukar timing belt.
Lebih krang pkul 1.30 pagi kitaorg sampai kg di Perak. Mak ngan abah aku dah tido dah. Yg bestnya abah aku bakar lemang. Rasa cam raya plak. Separuh lemang2 nih abah nak bagi kat besan dia di Kedah tuh.
Sambal goreng jawa style.
Ayam rendang akak style.

Selesai citer part 1. Aku tido pkul 3 pagi tuh. Esok nak bangun awal pasal nak sampai Kedah sbelum tengah hari. Tunggu citer part 2 okeh...

12 Comments:

teddi said...

alamak mengancam betul makanan yg awk makan.
emm kereta auto xcara beb xleh drif

ita.itu said...

aku teruja ngk rendang dan cake je...sdp la nmpk rendang akak tu

Dakjaat™ said...

asal jalan jer makan .. hehehehe! sedap2 makanan omong ek .. ekekeke! ;p

Dakjaat™ said...

lawat blog ni ... siongberantai.blogspot.com
comment2 ek? .. thanks! ;)

[S]itie [B]Um [B]Um said...

nk cikit

bozzobattousai said...

teddi,
sapa cakap kete aku tak leh driff? jom try driff kat bukit ampang...

bozzobattousai said...

ita,
akak aku pakar masak rendang, nak tempah pon bleh...

===================================
dakjaat,
dah jln mestilah lapar...dah lapar mestilah makan...

===================================
sitie bum bum,
nak sket meh la sini...

----@-,--'-------------------------

axim said...

wahhh macam macam nama makanan tuh...haha

bozzobattousai said...

axim,
nama macam2 rasa pon macam2 gak...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

uhuu..N sll tlepass nk capture meter r...

bozzobattousai said...

princess n,
rugi wo tak amik gambar meter tuh...peristiwa sejarah tuh...

catz said...

sambal goreng jawa tu...sama ke dgn sambal goreng org jawa johor?