Sunday, August 31, 2008

Merdeka 2008

Semalam aku tanya ayang:
aku: manja ada plan ke ari nih?
ayang: ingat nak jalan2. jalan2 ke mana ye?( sambil buat muka kiut tak hengat)
aku: tak kisah. Ling ikut je.
ayang: kita gi Genting nak?
So, kitaorg pun gerak ke Genting dlm pkul 2 ptg pas makan tengah ari. Drive je. Jauh la jugak. Aku tak tau jln nasib baik ayang tau.
Sampai kat stesen kete kabel kitaorg berenti rehat jap sambil snap gambar.

Signboard nih yg wat aku konfius. Spelling ape? Spelling Bee ke?

Nak masuk Theme Park kena ukur berat ngan tinggi dulu. Nasib baik kitaorg cukup... he he he...

Berposing di parking kete. Berkabus habis. Tak nampak permandangan langsung.


Yang bestnye kat kedai nih kita bleh try sample2 ty ada. Aku try smua. Banyak plak tuh. Takyah beli pun tak pe. Kenyang makan sample je.
Banyak sungguh sotong kering berbagai jenis di jual kat kedai nih. Asam2 pun banyak gak.

Dah penat pusing2 lepak jap kat kerusi urut. Arhhhh..... lega sket lenguh2 badan.
Nak mintak tolong org Digi tolong urut kaki jap.
Kat Genting je ada kedai nih. Mahal nak mampos smua barang2 dia. Air mineral kecik pun RM3.20. Tapi nak wat camana, kena beli gak pasal dah dahaga.
Ini lah pengalaman pertama aku naik kete kabel. Gondola nama sebenarnya. Aku memang gayat tak hengat. Kena pujuk ngan ayang aku naikla jugak alang2 dah sampai. Tapi kitaorg dari atas turun ke bawah pastu naik blik.
Masa turun siang lagi so bleh nampak bawah. Bertambah gayat aku dibuatnya. Tapi tak berapa nampak gak sbab kabus tebal sgt.


Masa naik dah malam dah. Memang eerie permandangan dia. Sayup je nampak...

Bila sampai di atas smula cuaca dan suhu dah bertambah sejuk. Aku pun belilah sarung kpala nih. Murah beb. RM15. Kat downtown RM20.
Kitaorg sampai atas smula da dkat pkul 9 mlm. Trus masuk Taman dan snap gambar mana2 patut...
ps: aku upload smua gambar2 yg ada. Korang tengok je r. Aku tak tau apa nak tulis. Klu nak diikutkan ada banyak lagi gambar nih tapi dah tak larat nak upload. Gambar nih smua amik pakai fon. klu ada yg tak clear tuh harap dimaafkan.




Ayang bergambar di atas salah satu kereta berhias yg dipamerkan.


Tepat pkul 11 mlm konsert Ambang Merdeka start. Sbenarnya kitaorg tak tau pun ada konsert. Ingat nak layan bunga api je.

Ini Dafi klu ada yg tak kenal. Aznil pun ada jadi pengacara. Memang pro. Ada ramai lagi artis2 yg wat persembahan tapi tak sempat snap pasal amik video. Nanti klu ada masa aku upload video plak.

Konsert berlangsung dengan bisingnya. Sambil dengar org nyanyi sambil tengok bunga api. Layan sampai pkul 2 pagi. Kaki pun dah lenguh sagt. Pikir nak drive turun je klu tak aku nak lepak lama sket. Bukan selalu. Selamat Hari merdeka aku dan ayang ucapkan kepada smua.

15 Comments:

@xiM said...

waaaa best nyer pi sambut merdeka kat genting...takper takper axim bleh gak tengok bunga api tapi takder la konsert ambang tuh...hehe...

lawa la ayang abang tuh....berkenan plak saya tengok...sib baik tu awek abang kalau tak mesti saya tekel nanti..hehe

selamat menyambut kemerdekaan dan selamat berpuasa esok!!

bozzobattousai said...

slamat berpuasa buat axim gak. jgn tak bangun sahur dah la...

Ad Rifza said...

Selamat Hari Kemerdekaan dan Selamat Berpuasa Yea..

ita.itu said...

wah mcm best ek genting...haha..siap ko neray sume makanan ek..sudahnye x beli..haha..pndi ko ek

kuchalana said...

aku sambut merdeka dkt futsal center je.. lebih sihat dan murah.. kekeke

bozzobattousai said...

ad rifza,
slamat berpuasa to u too

=====================================

ita,
aku beli la ita, tapi sket je. mahal....

=====================================

kuchalana,
memang mat sukan....

miss N said...

salam ramadhan bozzo...

bozzobattousai said...

salam ramadhan to u too miss n...
:)

.::WaNiE::. said...

oh genting..oh kete kabel..lama xnaik kete kabel..gayat? xdek lar..genting punye tu ok2 aje..pi langkawi punye !

bozzobattousai said...

itu pertama dan terakhir aku naik kete kabel... Langkawi punya lagi aku tak berani

Tie said...

Amboi..gi dating dgn ayang ye..best lak tgk foto2 tu..geram tgk bunga dan makanan kering tu..kalau tie pun mesti nak rasa semua.. hi hi..bila lak hubby nak bawa tie yek..hu hu..

dugongsenyum said...

Meriah.

bozzobattousai said...

tie,
pujuk2la hubby tuh. klu betul pujuknyer mest nak punyer...

===================================

dugongsenyum,
memang meriah pun...

@xiM said...

mana update ni..mesti tak pose kan..haha

bozzobattousai said...

abg pose la axim...
pose2 nih tak larat nak update plak...