Tuesday, May 12, 2009

Merah

Ini Merah. Merah nih kucing kesayangan abah bozzo. Dulu masa bozzo kecik-kecik (kecik pon besar) kitaorang bela banyak kucing. Tapi skarang tinggal sekor je. Jantan plak tuh, memang takde harapan nak sambung legacy. Kucing-kucing kitaorang sumenya turun temurun. Mearah nih dulu ada 3 beradik tapi Hitam ngan Stokin mati cepat pasal kena patuk ular. Merah je yg terselamat pasal dia tido dalam rumah masa tuh.
Korang tengok la muka si Merah nih. Masam je. Itu sebab mak lupa nak beli ikan rebus. Makan nasik ngan ikan bilis dia tak berape gemor. Dia nak ikan rebus goreng diramas-ramas ngan nasik. Merah nih paling suka klu bozzo bawak blik si Boboi skali pasal dia merasa la nak belasah Boboi punya friskies. Mak memang tak biasakan dia makan friskies. Dah namanya kucing kampong kenala makan nasik.
Bozzo dok tengak asyik amik gambor si Merah, abah bangun. Abah plak memang suka baring-baring kat beranda depan nih. Sejuk dan redup katanya. Nak baca paper pon selesa.
Klu korang nak tau si Merah nih mau dipegang ngan mak ngan abah je. Ngan diaorang je dia nak dukung. Ngan kitaorang langsung lari. Nak pegang-pegang boleh. Garang nak mampos. Dulu masa ada Bagner ( nama anjing yg slalu datang lepak kat laman umah) selalula nampak Merah main-main ngan dia. Skarang si Bagner pon dah mati pasal kena langgar motosikal ( yg langgar dia pon dah mati pasal kena langgar lori). Nanti bila ada senang bozzo citer pasal asal usul Bagner plak key...

10 Comments:

ddyana said...

rajin update..hehehehe..dato xda ker??

en_me said...

best jugerr citer pasal kucing drpd citer pasal politik teww.. kanns abang bozzoo

Suzi said...

bagus gak ada merah tu...buat peneman mak n ayah bozzo....
mesti best baring kat beranda ptg2 kat kg..tenang n nyaman je...

bozzobattousai said...

yana,
datao ada...masuk court...

=====================================
en me,
politik tuh selingan je...

=====================================
kak suzi,
kat kampong baring2 kat mana pon best...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

sukerr tgk kucing...tp bilerr tah nk brani pegang kucing..aisehh..

bozzobattousai said...

princess N,
ko try pegang anak kucing dulu pastu baru pegang bapak kucing...

Media Siber said...

im so jealous.. aku suka kuching .. :)

Media Siber said...

bro .. ape cerita kat perak? .. cam nak buat pilihan raya baru jer?

bozzobattousai said...

media siber,
aku memang suka kucing...patutnya bulan 2 lepas lagi perak dah buat pilihanraya baru...

Yong Katana Ashica said...

ini comel!!!!!