Monday, February 23, 2009

Punggung janda muda basah juga akhirnya...

Imah, seorang janda yang muda, jelita dan seksi tinggal seorang diri disebuah banglo dua tingkat. Ramai lelaki tidak kira tua atau muda menggilainya tapi Imah tidak pernah melayan. Siapakah agaknya lelaki yang berjaya memikatnya? Sungguh bertuah lelaki itu kerana harta-harta Imah bernilai berjuta, hasil peninggalan suaminya seorang ahli perniagaan yanmg berjaya.

Kini sudah masuk tahun ke-3 Imah tidak bersuami. Sudah lama dia bersabar. Dalam hatinya yang sepi itu, sebenarnya beliau tidak menafikan dirinya memang kehausan teman. Apatah lagi dirinya kini kian bergetah kembali, yang longgar pun sudah rapat, yang cantik pun pun makin bertambah cantik lagi. Ini juga adalah hasil daripada minatnya yang mendalam terhadap barangan kosmetik dan barangan penjagaan diri.

Dalam sikapnya yang tidak mengendahkan lelaki namun pada malam ini beliau amat berharap mana-mana lelaki akan datang kepadanya. Sesiapa sahaja yang datang malam ini beliau akan sudi menghulurkan tangan. Tambahan lagi, Imah tinggal berseorangan dalam kegelapan. Bekalan elektrik petang tadi sudah terputus. Imah amat kehausan sekali. Perasaan Imah semakin resah. Sabar Imah menunggu, sejam dirasakan bagaikan sehari. Keresahan dan degupan jantungnya makin memuncak.

Tuk!!! Tukkk! Tiba-tiba tingkap rumahnya diketuk orang. "Ohhhh! Syukurlah!!! "kata Imah di dalam hatinya. Imah terus berlari membuka tingkap rumahnya yang diketuk itu.

Apabila tingkap dibuka, muncul seorang lelaki umur dalam lingkungan 30an berambut mawi melemparkan senyuman manis kepada Imah. Imah pun membalas senyuman itu. Senyuman mereka berdua jelas kelihatan didalam samar-samar cahaya torch light milik lelaki itu.

Lantas, lelaki itu menghulurkan tangan kanannya lalu disambut oleh Imah. Inilah saat pertama kalinya Imah memegang tangan lelaki semenjak suaminya meninggal dunia. Peluh Imah keluar mencurah disertai degupan jantungnya kian deras berdenyut.

Lelaki itu memimpin Imah berjalan. "Adik duduklah di sini" kata lelaki itu. Imah pun duduk perlahan-lahan dan bagaikan terpukau mengikut sahaja apa arahan lelaki itu dan tiba-tiba Imah terasa punggungnya menjadi dingin.

Dingin dan sejuk akibat air telah mula, membasahi punggungnya yang gebu itu.Tak pernah Imah merasa punggungnya sebasah ini. Seolah2 dugaan ini memang hebat.

Menyedari ada sesuatu yang tidak kena, cepat-cepat lelaki itu berkata "Ohhh!! Maaflah dik, tempat duduk dalam sampan ini kesemuanya basah kerana tempias dek air banjir ni, tapi apapun adik telah selamat!" Jawab Imah "Yalah!! Kalaulah abang tidak datang tadi, entah macam manalah nasib saya, air banjir ni nampaknya semakin naik, kalaulah ia mencecah bumbung tak tahulah apa akan terjadi. Tapi nasib baiklah air naik setakat tingkat atas rumah saya ini sahaja, jadi dapatlah saya menunggu di sini".

Lelaki tadi terus menghidupkan semula enjin sampannya lalu terus ke pusat pemindahan mangsa-mangsa banjir di sebuah sekolah kebangsaan. Begitulah kisah bagaimana punggung Imah jadi basah ... hehehe...

ps: jangan marah r.....

11 Comments:

sutera putih said...

Hahaha,,,
Baik punya tajuk,,,
aku suka,,,
hahaha...
lagi dan lagi...

chimera said...

cis kekk... aku tertipu...

en_me said...

ammvoiii, abang bozzoo tewwww.. membasah tembakau ghitewww

Tie said...

Ha ha.....kelakarnya... Buat suspen je bozzo nih !

wanie said...

aku baca perenggan pertama terus scroll sampai bawah..lambat sangat klimaks citer ko ni..hahaha malas nak baca

Tapi tengok tajuk dah bleh agak pun..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

cet...tajuk cm lucahh jerkkk...padahal..lawak...

bozzobattousai said...

sutera putih,
bozzo memang saje letak tajuk daring cam gitu....

===================================
chimera,
hang ingat citer ape?

bozzobattousai said...

em_me,
dah lama tak basah dah tembakau nih...

===================================
kak tie,
nanti bozzo wat citer yg lebih suspen lagi...

bozzobattousai said...

wanie,
citer aku takde climak....

===================================
princess N,
tajuk tuh yg wat ramai org dok baca tuh...

Catz said...

wakkakakaka..
suspens je aku membacanya..
kahakahkahhhh..oh imahhhh...
hahhaha...
(aku tgh gelak sorg2 nihhh..)
hampeh ko bozooooooo

[S]itie [B]Um [B]Um said...

haha...udah ke lain aku pikir!