Monday, August 2, 2010

Dinner di Restoran Nelayan

Hello everybody!!!!!

Dah lama rasanye tak update berita terkini. Sebenarnye banyak sangat cerita terkini yang nak di update tetapi tak berkesempatan. Bz je memanjang. Mengalahkan pak menteri. Sekarang ni cuba jugak-jugak mencelah-celah diantara kesibukan untuk meng update kan cerita-cerita yang dah tertinggal.



Ini adalah cerita pada selasa minggu lepas. Tetiba je Ling telah men surprisekan saya dengan membawa saya pergi dinner kat Restoran Nelayan.
Kenapa saya SAYANG SANGAT-SANGAT kat Ling saya?
Sebab dia BEEEEESSSSSSTTTTT......
Sebab dia FULL OF SURPRISE.......
(Tetiba je kan.....selingan...)

Kami sampai agak awal sebab restoran belum bukak lagi waktu tu. So, sementara menunggu retoran bukak, kami gi la tengok orang main kete kontrol kat depan restoran tu dulu. Lepak kat situ dalam setengah jam, kami pun melangkah masuk ke restoran. Masa tu takde orang lagi. Selain kami, cuma ada satu couple bangsa asing je. So, seronok la kami snap sana sini.

Ling kata, ayam bakar kat sini first class. Tapi masa kami sampai tu, ayam bakar masih belum masak lagi. Sementara menunggu ayam bakar siap dimasak, kami meninjau-ninjau la dulu makanan lain yang ada kat situ.

Kami ambik set buffet pada malam tu. Sebelum kami ambik bahan-bahan mentah untuk steamboat, kami intai dulu bahagian appetizer. Saya tak ambik apa-apa kat bahagian tu sebab mata dah tertumpu pada udang yang melimpah ruah.

Ling ambik ubi manis ni. Kata Ling sedap sangat. Tapi saya tak berapa berminat dengan benda-benda manis ni. Jadi, saya hanya melihat Ling makan je la.


Yang ni, memang diorang letak kat meja makan. Kalau makan, kena la bayar. Kalau tak makan, boleh je suruh diorang amik balik. Again, hanya Ling yang makan sebab saya tak makan asam.


Kacang ni pun sama. Pihak restoran letak kat meja. Yang ni, saya makan ngan Ling.


Sementara menanti kuah steamboat panas menggelegak, saya bersiar-siar melihat pilihan makanan lain. Dan inilah hasilnya. Saya agak tertarik dengan ayam masak merah dan hati goreng ni. Tapi amik sikit je la sebab bukan ini tujuannya saya dibawa kemari....he he he




Inilah tujuannya.....
Ling tau sangat-sangat yang saya adalah pencinta tegar seafood. Jadi, setelah mengambil seberapa banyak yang mampu seafood yang ada, kami pun masukkanla dalam kuah steamboat yang dah panas ni. Kami pilih kuah tomyam. Gambar seafood yang belum masak terlupa nak ambik. Terlalu teruja la katakan....he he he
(Sayur nan 3 helai itu sekadar hiasan ye......ha ha ha)

Rupa udang dan ketam yang siap dimasak dan menunggu masa untuk di makan. Sebenarnya saya pun dah lupa ini pinggan yang keberapa dah....he he he

Ini pulak rupa udang dan ikan pari yang dah siap masak.



Dan ini adalah rupa udang, ketam, ikan pari dan ayam yang dah selamat dikerjakan oleh kami. Yang ni pun saya dah tak pasti pinggan yang keberapa......:)


Wajah seorang seafood maniac

Sungguh nikmat rasa udang itu lebih-lebih lagi selepas dikopek kulitnya oleh seseorang.....:)

Inilah rupa Ling selepas makan asam

Dengan begitu gigih beulang-ulang mengambil ayam bakar. Sampai terpaksa menyinsing lengan tanda semangat.

Inilah ayam bakar yang best tu. Memang best sangat-sangat. Ling memang tak tipu

Masa ni perut dah kenyang sangat-sangat. tapi boleh lagi try bubur pulut hitam ni. Best sebab tak manis sangat dan cukup lemak.

Adakah ini semua dimakan oleh kami BERDUA?
Tak percaya? Sila percaya.......;)

Gendang gendut tali kecapi; Kenyang perut suka hati
On the way kuar, singgah kat sampan ni dulu amik gambar

Maaf ye sayang atas kenaifan ayang dalam mengambil gambar. Hasilnya sungguh la romantik

Bukti kami memang ke sini

Ada sesuatu yang melintas, atau asap, atau bayang-bayang kah itu? he he he

Ling yang kekenyangan yang amat dah.......

Dalam perjalanan nak balik, nampak pulak pemandangan yang cantik ni. Berhenti la kejap ambik gambar. Kerana kekenyangan dan kemalasan yang dah sampai tahap maharaja, helmet pun dah tak larat nak bukak. he he he

mana aci Ling sorang je. Ayang pun nak......

Kesimpulannya, kami bailik malam tu dengan perut dipenuhi udang, ayam, ketam, ikan, dan makanan sampingan yang lain.
Terima kasih sayang sebab belanja ayang......Lain kali jangan serik belanja lagi ye.....he he he
Ayang SAYANG Ling.......


p/s: kepada couple kat luar sana, saya cuma ingin berpesan. sekiranya pasangan anda amatla pemalu orangnya atau buat-buat malu ketika keluar berdating dengan anda, anda dinasihatkan supaya tidak membawa pasangan anda makan secara buffet. hanya akan merugikan anda. ha ha ha

-ayang ati-

6 Comments:

ddyana said...

*angkat tangan laju-laju*..na tau kesah disebalik "couple yg sedang hangit bercinta takleh mkn buffet"...

ayang ati said...

hanya mereka dan keluarga mereka sahaja yang mengetahuinye. ha ha ha

ayang ati said...
This comment has been removed by a blog administrator.
bozzobattousai said...

nanti kite gi buka pose plak ye manja...

ayang ati said...

sayang,
yeay yeay
nanti ling nak belanje bukak pose pulak
luv u luv u luv u
mmmuuuaaahhh!!!
he he he

en_me said...

saperlar tak sayang bini.. ehehe

tapi ader kann.. kanns