Tuesday, January 27, 2009

jalan2 lepak2 makan2...kuala kangsar edition

Ni bozzo nak citer sket masa bozzo cuti blik kg aritu. Aku ngan eben bawak mak ngan abah gi jln2 ke Kuala Kangsar. Dah lama dah kitaorg tak jln2 sini. Saje2 je bawak mak ngan abah round2.
Sbenarnyer aku seumur hidup tak pernah sampai sini. Masa kecik dulu ada la kot...ntah.
Abah memang dah tak larat nak jalan. So, duduk je la layan sungai...
Cun jugak permandangan kat sini. Yg datang memancing pon ramai.
Pas lepak2 kat dataran sungai perak tuh kitaorg gi ke Masjid Ubudiah. Masjid nih femes. Kat sinilah smua Sultan Perak bersembahyang Jumaat.


Memang cantik pon masjid nih. Klu korang ada kesempatan dtg r sini. Pemandangan kat sini sgt cantik. Di sekeliling masjid nih ada bangunan2 kerajaan lama yg masih dijaga elok( tak sempat snap). Kat belakang masjid nih terletaknya Istana Sultan Perak nun jauh ditas bukit. Abah kata dulu masa dia muda, smua org bleh masuk perkarangan istana tapi skarang dah tak bleh dah. Nak tangkap gambar pon susah.

12 Comments:

Tie said...

Kak tie tak pernah ke Perak tu..

Cantik gak masjid tu..

Eloklah bozzo bawak parents tu jenjalan....hargailah kehadiran mereka...:-)

teddi said...

iyo bonzzo entri kali nie xde makan2 kah...

Dayu said...

jarang ke perak
asal gi hanya gi kenduri kawen
tak dpt jalan2
nanti2 lah..kena curik masa ni

*sudah lama lak tak lepak2 ngan mak ayah gini

ddyana said...

kejor yeop kejor...hehehe..semangat anak jati PERAK

bozzobattousai said...

kak tie,
skali skala bila blik kg je...

=====================================
teddi,
ada tp gambar tak cantik...

=====================================
dayu,
sementara diarg ada eloklah lepak2 ngan diaorg...

===================================
dyana,
yeahhhhh....kejor....

UnGu VioLeT said...

wow.. bestnye jalan2.. nak ikut leh?? hik2..

en_me said...

siannn abah kamooo..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

N xpnh g KK tu lg...cantek ekk masjid die...

SyazReA said...

x penah jln2 kt kuala kangsar ni, hope dpt g sana 1 ari nnt..hehe..

cari org perak pon bes gak kan, leh mkn tempoyak ari2 nnt..kih3x..

bozzobattousai said...

ungu violet,
jom....

===================================
en me,
kaki dia memang lemah sket tapi hati asyik nak ajak berjalan je...

===================================
princess n,
bila ada peluang dtg r...cantik....

===================================
syazrea,
he he he...oooo nak cari org perak ye....nanti bozzo carikan kay....

DrSam said...

K. kangsar memang cantik dan banyak sejarah. sekarang dah jadi selalu pula ke sana sebab asyik berulang tengok anak di sana.

bozzobattousai said...

DrSam,
bangga jadi anak perak...kejor yop kejor...