Thursday, July 30, 2009

Rossa feat. Pasha Ungu – Terlanjur Cinta



video

waktu bergulir
lambat merantai langkah perjalanan kita
berjuta cerita terukir dalam
menjadi sebuah dilema
mengertikah engkau
perasaanku tak terhapuskan

malam menangis
tetes embun membasahi mata hatiku
mencoba bertahan di atas puing-puing
cinta yang tlah rapuh
apa yang ku genggam
tak mudah untuk aku lepaskan

reff:

aku terlanjur cinta kepadamu
dan tlah kuberikan seluruh hatiku
tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku
aku pun tak mengerti yang terjadi
apa salah dan kurang ku padamu
kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
karna sekali cinta, aku tetap cinta
mencoba bertahan di atas puing-puing
cinta yang tlah rapuh
apa yang ku genggam
tak mudah untuk aku lepaskan

repeat reff
ps: ada sesape yang buleh bagi tau aku puing2 tuh apa benda?

Tuesday, July 28, 2009

True but Funny Definitions

* School: A place where Papa pays and Son plays.

* Life Insurance: A contract that keeps you poor all your life so that you can die Rich.

* Nurse: A person who wakes you up to give you sleeping pills.

* Marriage: It's an agreement in which a man loses his bachelor's degree and a woman gains her masters.

* Divorce: Future tense of Marriage.

* Tears: The hydraulic force by which masculine will power is defeated by feminine water power.

* Lecture: An art of transferring information from the notes of the Lecturer to the notes of the students without passing through "the minds of either"

* Conference: The confusion of one man multiplied by the number present.

* Compromise: The art of dividing a cake in such a way that everybody believes he got the biggest piece.

* Dictionary: A place where success comes before work.

* Conference Room: A place where everybody talks, nobody listens and everybody disagrees later on.

* Father: A banker provided by nature.

* Criminal: A guy no different from the rest....except that he got caught.

* Boss: Someone who is early when you are late and late when you are early.

* Politician: One who shakes your hand before elections and your Confidence after.

* Doctor: A person who kills your ills by pills, and kills you by bills.

* Classic: Books, which people praise, but do not read.

* Smile: A curve that can set a lot of things straight.

* Office: A place where you can relax after your strenuous home life.

* Yawn: The only time some married men ever get to open their mouth.

* Etc.: A sign to make others believe that you know more than you actually do.

* Committee: Individuals who can do nothing individually and sit to decide that nothing can be done together.

* Experience: The name men give to their mistakes.

* Atom Bomb: An invention to end all inventions.

* Philosopher: A fool who torments himself during life, to be spoken of when dead.


*gambar diambil dari gogle...

Thursday, July 23, 2009

Cerita Pasal Kuku Dan Jemari

salam.....

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... potonglah kuku anda.

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang, walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau pun degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala.

Percayalah.

Pasal tabiat berkuku panjang inilah yang membuatkan orang Melayu mundur dan tidak berjaya. Syarikat Melayu yang bangkrap dan rugi teruk adalah kerana mempunyai pekerja dan pemilik yang berkuku panjang . Untuk yang bujang beringatlah. Kala u hendak cari pasangan dan mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.
Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri.
Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw..
berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari:


1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari:
1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian : Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. juga memakai cincin, dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala.

Monday, July 13, 2009

Dolphin Birth


Mak dolphin tengah ajar anaknya berenang agaknyala...
Ikan pon tau nak sayang anak. Menurut NatGeo dianggarkan cuma 1 daripada 10 ekor anak dolphin yang akan selamat sehingga dewasa.

*bozzo tengah bizi giler tak hengat nih....layan la gambor nih dulu...komen pon tak sempat nak reply...sorry...

Sunday, July 5, 2009

Soalan Namun Melapangkan Jiwa

Imam Ghazali Bertanya 6 Soalan

Suatu hari, Imam Al Ghazali berkumpul dengan murid-muridnya. Lalu Imam Al Ghazali bertanya, pertama,"Apa yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini? ".

Murid-muridnya ada yang menjawab orang tua, guru, teman, dan kerabatnya. Imam Ghazali menjelaskan semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita adalah "Mati". Sebab itu sudah janji Allah SWT bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati. (Ali Imran 185)

Lalu Imam Ghazali meneruskan pertanyaan yang kedua. "Apa yang paling jauh dari diri kita di dunia ini?".

Murid-muridnya ada yang menjawab negara Cina, bulan, matahari, dan bintang-bintang. Lalu Imam Ghazali menjelaskan bahawa semua jawapan yang mereka berikan adalah benar. Tapi yang paling benar adalah masa lalu. Bagaimanapun kita, apapun kenderaan kita, tetap kita tidak bisa kembali ke masa lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini dan hari-hari yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran Agama.

Lalu Imam Ghazali meneruskan dengan pertanyaan yang ketiga. "Apa yang paling besar di dunia ini?".

Murid-muridnya ada yang menjawab gunung, bumi, dan matahari. Semua jawapan itu benar kata Imam Ghazali. Tapi yang paling besar dari yang ada di dunia ini adalah "Nafsu" (Al A'Raf 179). Maka kita harus hati-hati dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu membawa kita ke neraka.

Pertanyaan keempat adalah, "Apa yang paling berat di dunia ini?".

Ada yang menjawab baja, besi, dan gajah. Semua jawapan kamu benar, kata Imam Ghazali, tapi yang paling berat adalah "memegang AMANAH" (Al Ahzab 72). Tumbuh-tumbuhan, binatang,gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka untuk menjadi kalifah (pemimpin) di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya menyanggupi permintaan Allah SWT, sehingga banyak dari manusia masuk ke neraka karana ia tidak mampu memegang amanahnya.

Pertanyaan yang kelima adalah, "Apa yang paling ringan di dunia ini?".

Ada yang menjawab kapas, angin, debu, dan daun-daunan. Semua itu benar kata Imam Ghazali, tapi yang paling ringan di dunia ini adalah meninggalkan Solat. Gara-gara pekerjaan kita tinggalkan solat, gara-gara meeting kita tinggalkan solat.

Lantas pertanyaan ke enam adalah, "Apakah yang paling tajam di dunia ini?".

Murid-muridnya menjawab dengan serentak, pedang. Benar kata Imam Ghazali, tapi yang paling tajam adalah "lidah manusia". Karena melalui lidah, Manusia dengan senangnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri.

Wednesday, July 1, 2009

Sweet and Sour - Bukan Untuk Yang Lemah Semangat

Hari nih bozzo rasa cam dengki plak pada sorang member yang tengah berdiet kat opis nih. Biar dia tengok gambor-gambor nih....biar dia rasa lapor...kah kah kah( gelak jahat)








Jaga-jaga jangan sampai meleleh atas keyboard tuh.....