Wednesday, September 9, 2009

Beriyani Dhab Al-Arabi


Dhab : Poi pokan...naik beskal...tongah hari...tongah paneh...Arab No1 : Mana ente mau lari? Ana akan kejar ente.
Dhab : Dah hang kejaq aku...aku lari la... Arab No1 : Ha ha ha...ana pijak ente punya ekor....ha ha ha...

Dhab : Ini dia aku nak tunjuk kat hang hikmat driff in the sun...
Dhab : He he he...nyorok bawah batu...he he he..
Dhab : Alamak...sapa plak tinggal sandle asadi kat sini? Dah stuck nih...

Arab No1 : Aku lelaki terhebat...berjaya menangkap seguni nih...bukan senang wo...dah la nak kena kejar ngan kaki ayam je...
Arab No2 : Dah la berbangga diri tuh..meh tolong aku sembelih biawak-biawak nih...
Arab No1 : Ye la ye la ye la...aku tolong la jap gi...
Arab No3 : Apala korang nih...sembelih sorang pon buleh la...korang pijak je...
Arab N03 : Ekor jangan lupa potong tau...
Arab No1 : Ekor sape?
Arab No3 : Ekor biawak ni la...ekor sape pulak??? Arab No3 : Pastu hangpa siat je kulit dia. Tak buleh makan kulit dia nih...liat nak mampuih....
Arab No1 : Kulit biawak nih tak leh buat kasut atau tali pinggang ke?
Arab No3 : Boleh...Hang nak buat baju kulit pon buleh...(banyak tanya betoi la budak nih)
Arab No3 : Semua ekor yang dah siap potong kumpul satu tempat tau.
Arab No1 : Nak buat sup ekor ke?
Arab No3 : Tak. Kita orang arab tak makan sup ekor la...Setau aku orang Melayu yang suka makan sup ekor...tapi sup ekor lembu bukan dhab.
Arab No1 : Nape bukan sup biawak dhab?
Arab No3 : Kat tempat diaorang mana ada biawak dhab nih...biawak pasir banyakla... Arab No3 : Jangan campur ekor ngan badan. Badan tuh nak kena lapah lagi tuh...
Arab No3 : Banyak juga ye...kenyang makan berbuka ni nanti...
Arab No3 : Korang amik sorang sekor pastu pegang cam gini.
Arab No1 : Nape nak kena pegang cam gini? Cam gitu tak leh ke?
Arab No3 : Ko nih banyak tanya betul lah... Arab No3: Pastu hangpa belah je perut dia. Keluarkan semua isi perut dia. Yang bujur kaler kuning tuh la telur dia.
Arab No1 : So, telur dia pon kita buleh makan ke?
Arab No3 : Mestilah buleh..Kita campur je skali nanti...
Arab No3 : Korang basuh bersih-bersih...Jangan rasa pasir plak nanti.
Arab No1 : Klu basuh pakai washing machine kan lagi senang...siap buleh spin lagi...
Arab No3 : Hotak kau...
Arab No3: Ha...kan nampak cam lauk...tak la nampak cam biawak walaupon ada bau biawak...
Arab No3 : Mula-mula korang nak kena celur dulu telur-telur sampai separuh masak supaya tak pecah nanti bila kita campur ngan daging yang lain...
Arab No1 : Klu telur tuh kita buat telur dadar je tak buleh ke? Buat telur mata kerbau pon ok gak...
Arab No3 : Berape kali aku nak cakap kat ko yang kita nih orang arab la...ARAB...mana ada orang arab makan telur dadar ngan telur mata kerbau... Arab No3 : Pas siap celur telur-telur tuh, campurkan je ngan ekor dan beras...Kita nak masak beriyani gam nih...
Arab No1 : Aku ingatkan nak buat masak kicap...
Arab No2 : Ko diam je la..asyik nak komplen je...
Arab No3 : Tuh dia...dah siap dah menu berbuka kita nih...
Arab No3 : Klu nak sedap lagi korang perah limau pada daging-daging tuh...
Arab No3 : Dah azan tuh...apa lagi balun la...
Arab No1 : Itu bukan azan Zohor ke?
Arab No2 : Alamak...kantoi lagi pose aku....
*special thanks to bro Hanif @ Buacak @ Tokei MP3 kerana mengirimkan gambar-gambar dia atas...dialog tuh bozzo reka sendiri...he he he...SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT BERBUKA...

10 Comments:

DrSam said...

Kalau ada menu tu kat Malaysia boleh cuba.

en_me said...

ngeriinyerrr.. tapi selipar asadi teww memang funny.. ghitewww

bozzobattousai said...

DrSam,
Klu betul cara masaknya memang bleh try rasa...

===================================
En_me,
tok arab tangkap dhab jerat pakai selipar je...

@xiM said...

EEEEEEEEEEEEEE kalau menu ni ada kat malaysia konpem aku lari dulu..ngeri siot nak makan..

.::WaNiE::. said...

huhuhu camne leh ada selipar asadi tgh padang pasir tu weyy

dialog ko mmg best

kuchalana said...

weh yop.. biawak boleh makan ker.. kekekeke

bozzobattousai said...

axim,
kat william xde nih...klu ade mesti korang yakwa try gak...he he he

=====================================
wanie,
org arab pun pakai selipar asadi la...

=====================================
kuchalana,
orag melayu tak makan biawak...org india makan la kot...

buacak said...

zo .. lawak antabangsa la ko buat dialog tu .. pecah perot gelak hua .. hua .. hua .. err, nasib baik perut aku x pecah hehe

bozzobattousai said...

buacak,
jgn r pecah perut bro...pecahkan ruyung takpe..dpt sagunya....

putri said...

ayo....
klu ader jual kt malaysia...konpem aku la org pertama yg akan blah dlu....
tp ekor dhab tu xdibuang ke kulitnya?potong jer then bersihkan then masukkan trus dlm periuk?uiii...ngerinyer...